laatste bericht vanaf het noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu laatste bericht vanaf het noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu

laatste bericht vanaf het noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Fred en Lies

24 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Daar zijn we weer!

We hebben onze route vervolgd richting Rotorua na een heerlijk ontbijtje en een kodak-momentje met ons gastgezin. In de middag heerlijk Hollands een tosti gegeten met een taartje toe.

Na veel meezingen met de ipod begon het toch wel erg te stinken.....

Jaja we zijn in Rotorua! Hier staat het bekend om de geizers, wat een rotte eierenlucht. Midden in de stad zijn we gestopt omdat daar een klein geizerpark was. Vervolgens een folder gehaald bij het vvv en zijn we doorgereden naar Waimangu. Hier was een volcanic valley. We kwamen hier rond 16.30u aan hebben zo'n 2uur gewandeld. We hebben geizers, mudpools, vogels en het grote meer gezien. Aan het eind van de wandeling werden we heel lui opgehaald door een busje wat ons weer bij het begin bracht.

We zijn opzoek gegaan naar een slaapplek, reden toevallig langs Waikite valley, thermal pools, spring 'n' spa. Op de camping konden we gebruik maken van de hotpool, dit was erg fijn omdat we het al de hele dag koud hadden. Na ons culinairdiner (lees: te pittige noodles, niet te vreten!!) Zijn we het zwembad ingesprongen. Heerlijk zo voor het slapen gaan.

In de ochtend was het nog bewolkt en regenachtig, toch besloten we een plan te maken en weer opweg te gaan.

We hebben de ferry gebeld en gereserveerd voor de overtocht naar het zuid eiland op zaterdag om 15.00uur.

Daarna zijn we terug richting Rotorua gereden naar het Te Puia park. Hier hebben we 2 uur rondgelopen maar na de Waikite vally valt het hier een beetje tegen.

Wel hebben we een geizer gezien die actief is en hebben we de locale bevolking: maori gezien.

We hebben ons racemonster weer opgehaald en zijn naar Waitomo gereden. Hier hebben we om 17.00uur een tour gedaan en hebben we de glowworms in de grot gezien. Vrij spectaculair maar erg kort.

Na de tour zagen we aan de overkant de top 10 holiday camping. Hier hebben we ons vuilnisbakkie op onze plek gezet en zijn we ons studentenvoedsel gaan bereiden. Rijst, pasta en gekregen pastasaus. En niet te vergeten wortel, komkommer en wijn!

In de ochtend zijn we verder gereden naar Taupo. We wilde hier skydiven maar door het slechte weer zijn we verder gereden, in Queenstown kunnen we vast nog springen. We zijn doorgereden naar het Tongario national park. Hier wilde we de hike van 8uur doen maar door het slechte weer is deze tour tot vrijdag gecancelled. Kortere tours mochten we wel doen dus hebben we gekozen om naar een waterval te gaan.

Op de camping aan de overkant; Whakapapa holiday park besloten we de stoppen.

De volgende ochtend een tour gemaakt van 2 uur, hier hebben we de vulkaan van een afstandje gezien die we eigenlijk wilde beklimmen (hier hebben we even flink staan balen omdat we deze tocht niet konden maken). We hebben een mooie grote waterval, spectaculair uitzicht en bossen gezien. Daarna doorgereden richting Wellington omdat we de ferry moeten halen. Onderweg een stop gemaakt ineen klein dorpje (Levin) even rondgelopen en bij de te ranzige subway gegeten! Daarna op goed gelukt een ( op het eerste gezicht) super camping gevonden. Even aan de mensen gevraagt waar het dichtstbijzijnde strand was, aangezien dit maar 5min was ( de eigenaar kon het strand vanuit zijn slaapkamer raam zien) , de auto ingesprongen om te gaan zwemmen. Maar onze conclusie van de kiwi's is toch dat iedereen liegt

.Als ze zeggen dat het 1,5uur rijden is is het eigenlijk 4 uur rijden en 500meter is ongeveer 15km. Dus na 45min eindelijk een strand gevonden. (De eigenaar zal we een verrekijker in zn raamkozijn hebben staan) Daarna lekker in de zon een boekje gelezen. Savonds werd het toch best eng op de camping, geen enkel lichtje en alles vol met who who, s (lees: kakkerlakken) uiteinderlijk met de slape lach in slaap gevallen om onze eigen idiote waanideeën.

De volgende ochtend in een heerlijk ochtend zonnetje ontbeten en het laatste stukje naar Wellington gaan rijden. Aangekomen en super weer dus in fe zon met een biertje en morgen over varen!

Aangezien iedereen super gastvrij is maar liegt hebben wij ook een nieuw plan..... wij zijn de komende weken Angela en Sam van 22jaar en komen uit Finland.

Tot snel vanaf het Zuidereiland. En bedankt voor alle leuke reacties.

Kus Fred en Lies

• 24 Januari 2014 - 07:48

Henk De Rooij:

hallo meiden ,

Wat een prachtig verslag !!! wat een belevenis zeg wow , geniet ervan want voor je het weet ben je weer terug ha ha het gaat jullie goed !!

Groetjes aan je vriendin en een kus voor jou Freddie van die oude Henk

• 24 Januari 2014 - 08:14

Plona:

hoi meisjes
    wat is het weer een leuk verslag om te lezen.
    Jullie maken heel wat mee he!
    De foto,s op Facebook zijn prachtig om te zien.
    Ik wens jullie een goeie overtocht en een prachtige reis op
    het zuider eiland.
    dikke kusss

• 24 Januari 2014 - 10:07

Teunie:

Hey Angela en Sam,

Leuk verslag weer!!! Ben benieuwd of jullie alter ego's bevallen ;-).
    Heel veel plezier, have fun, geniet!!!

Tot het volgende verslag.
    Kus

• 24 Januari 2014 - 10:10

Einar Been:

Heel grappig verslag. leuk geschreven! Ja, dat jokken van die mensen doen ze hier ook wel hoor!
    Die willen graag campinggasten binnen halen. Stinken die geisers echt zo? Heb altijd het idee dat
    die zo zuiver moeten zijn en bij dat beeld past voor mij geen stank. Weer een illusie armer (smiley).
    Ben benieuwd naar het Zuidereiland. Op de kaart van NZ hebben ze het over een zg Alpengebied
    daar, met hoogtes tot 3700 meter!! Ik hoor het wel.

• 24 Januari 2014 - 10:15

Corrien:

Hey Fred en Lies,

Inderdaad super leuk weer om te lezen.
    Klinkt zo goed allemaal!

Ben ook weer hele benieuwd naar de verhalen over het Zuidereiland.
    Genietse daar!

xx

Oh ja, 1 tip. als je gaat liegen zou ik het wel een klein beetje geloofwaardig houden. Maak er 26 van.

• 24 Januari 2014 - 13:19

Annemieke:

Hee meiden!

Haha 3x raden wie van jullie Sam zal zijn;) Leuk weer om jullie verhaal te lezen!

Goede overtocht naar het Zuidereiland! En snel weer wat foto's plaatsen he;)

Veel plezier en genieten daar! Dikke kus X

• 24 Januari 2014 - 22:19

Joanne:

Hey Meiden!
    Tof om jullie verhalen te lezen. Enjoy the adventure!
    Liefs

• 25 Januari 2014 - 16:50

Sharon:

he globetrotters,
    zo te zien gaat het samenreizen jullie goed af, of jullie laten ons de gecensureerde versie weten, hahah,

zo te lezen hebben jullie al heel wat mooie, leuke aparte ervaringen opgegaan, en ook (verbazingwekkend ) toch veel natuur ogezocht.......

en nu lekler genieten van het zuider eiland, Queenstown zullen jjullie niet gauw vergeten,

als jullie weer aan de nieuw-zeelandse wijn zitten, proost ff op ons ;-)

veel reisplezier verder x

by the way: die groene pakjes staan goed

• 26 Januari 2014 - 04:27

Sjanie:

Wat heerlijk om op deze manier jullie leven in te richten!!! Al gewent aan de
    'vrijheid' of hoef je daar niet aan te wennen???

Ik wens jullie mooie en inspirerende momenten toe. Ik geniet van de mooie plaatjes en jullie verhalen.

Een lieve groet vanuit het Simonshaafse. Sjanie