Eerste week op het zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu Eerste week op het zuidereiland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu

Eerste week op het zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Fred en Lies

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Daar zijn we weer maar nu op het zuidereiland!

Van Wellington zijn we met camper en al overgevaren met de interislander naar Picton.

De overtocht was erg winderig maar het uitzicht super mooi. We hebben wat kiekjes gemaakt en na 3uur varen waren we er.

Na onze aankomst zijn we op een DOC-camping beland met enkel een wc en een koude douche (vrijwel bij al deze campings is dit zo maar dan heb je wel de mooiste plekjes en je betaald zo'n 3 euro per nacht per persoon).

De volgende ochtend zijn we gaan rijden naar Kaikoura, hier was de bedoeling om walvissen en dolfijnen te spotten. Onderweg moest Freddie uiteraard weer plassen dus stopte we langs de weg bij de zee. Ineens hoorde we zeehonden 'blaffen', tot onze verbazing lagen daar zo'n 50 zeehonden te chillen in de zon.

Na onze ontdekking stopte hier helaas ook 2 grote touringbussen met 1000 Chinezen.

Aangekomen in Kaikoura werd de boottrip helaas geannuleerd door de wind, kak. Deze trip moeten we onthouden, wie weet kunnen we dit nog doen voordat we vanuit Christchurch vliegen naar Australië.

Dan maar weer teruggereden richting het noorden. In de buurt van Nelson hebben we overnacht en daarna zijn we met gas op de lolly doorgereden naar het Abel Tasman National Park. Hier hebben we om 13.00 uur de boot genomen om vervolgens stevig te wandelen en daarna onszelf verwend met een paar uurtjes strand. De boot kwam ons om 17.00 uur weer oppikken en zijn we doorgereden naar de Golden Bay.

Op de camping hebben we besloten om onze smerige stinkkleding een wasbeurt te geven en zijn we meteen twee dagen blijven hangen omdat we super mooi weer hadden en van het strand wilden genieten.

De dag erop hebben we zo'n 7 uur gereden naar Punakaiki. Hier hebben we de beroemde pannenkoekrotsen gespot! In de avond zijn we van ons dieet afgestap (lees :pasta, noodles en/of macdonalds) en hebben we een heerlijke steak gegeten met een heerlijk koud biertje.

We dachten slim te zijn om een spuitbus aan te schaffen tegen de sandflies, aangezien we kennis hebben gemaakt met deze kleine onaardige harde bijters! Van top top teen zijn we lekgeprikt.

Onze volgende kampeerplek was wederom een DOC-camping maar dit keer zonder douche. In de buurt van Greymouth. Hier hebben we leuke mensen ontmoet en een geslaagde avond gehad.

We zijn momenteel in Franz Jozef en hebben weer gebruik gemaakt van een heerlijke hotpool. Morgen staat een helicoptervlucht naar de gletsjer gepland, weergoden sta ons deze keer bij!

Tot slot willen we nog even de feiten van de afgelopen dagen noemen.

1. De zandvliegen zijn hier zwaar in de meerderheid en de spuitbus werkt natuurlijk niet.

2. Highlights op het zuidereiland zijn zeer geliefd bij afgeladen tourbussen vol met Jappanners en Chinezen.

3. Gelukkig hebben we de auto verzekering van te voren afgekocht (lees; een mega deuk in de auto).

4. Allebei 5 kilo aangekomen door ons gezonde dieet en teveel wijn en bier.

5. 1 stoel minder in ons bezit (lees feit 4.)

6. Autolichten aan laten staan is geen goed plan (lees; lege accu). Lang leven 3 geweldige Franse jongens die we in de ochtend mochten wakker maken om ons vuilnisbakkie weer aan de praat te krijgen.

7. Zwaaien naar een andere rocket op de weg (onze auto) is de regel.

Tot zover ons avontuur, tot snel.

Kusje van ons!

• 01 Februari 2014 - 10:24

Teunie:

Hey meiden,

leuk verhaal weer!! Die feitjes onderaan de mail, helemaal top.

X Teunie

• 01 Februari 2014 - 11:14

Corrien:

:) mooi verhaal weer

• 01 Februari 2014 - 12:02

Annemieke:

Ha lieve zus,

Wat een leuk verhaal weer! Jullie hebben op t zuidereiland al veel mooie dingen gezien zeg! Heel gaaf die helikopter vlucht! Ik vind alleen t stukje over de deuk in de auto wel heel kort......wat is er gebeurd?!? Ik mis je wel al hoor, hoop dat we snel even kunnen skypen! Geniet nog van t (zo te lezen en op de foto's te zien) prachtige zuidereiland! Dikke kus en knuffel! Xxx

• 01 Februari 2014 - 22:38

Veronica Tuunter:

Ik vind het zulke mooie foto's die jullie maken.geniet er maar van.dit maak je nooit meer mee.geniet van elke dag,ik denk aan jullie vanuit Rotterdam.hopelijk waait het de komende
    Tijd niet zo,lieve groetjes van vertoon xxx

• 02 Februari 2014 - 10:41

Plona:

Hoi meisjes
    Wat is dat land toch mooi. De vele foto,s bewijzen dat maar weer.

Vooral de helikoptervlucht zal wel spectaculair geweest zijn.
    En ...door een stoel gezakt??? haha!

Liset, ik hoop je gauw weer te zien op Skype.
    Geniet van jullie laatste week in nieuw zeeland.
    dikke kusss

• 04 Februari 2014 - 13:53

Joep:

He Freddie,
    Ik geniet mee met jullie reisverslagen! De foto's bekijken we ook op de fitness en er wordt dus nog veel over je gepraat! Wat bijzonder dat jullie spontaan ineens zoveel van die zeehonden zagen.
    veel liefs voor beiden