3e week Zuidereiland, toptijd!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu 3e week Zuidereiland, toptijd!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu

3e week Zuidereiland, toptijd!!

Blijf op de hoogte en volg Fred en Lies

08 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Ola!

Daar zijn we weer! Tweede week op het zuidereiland zit er alweer op!

We hebben super veel gave dingen gedaan en gezien! Bij Franz Jozef hebben we een helikoptervlucht gemaakt naar de gletsjer! Dit was super!! Daarna doorgereden naar de Jackson bay. Hier werden we helemaal gek van de sandflies dus hier zijn we niet lang gebleven! We zijn toen in Arrowtown beland, super schattig oud cowboy stadje. Hier zijn we de stad in gegaan en hebben de plaatselijke kroeg opgezocht!

Onderweg hebben we de mooiste uitzichten gezien, de prachtigste strandjes en beekjes mee gepakt om even lekker te liggen en de leukste stadjes gezien waar we lekker konden eten!

De volgende dag zijn we aangekomen in Queenstown, hier hebben we gelijk een skydive geboekt en eind van de middag konden we nog uit een vliegtuig springen! Dit is echt het coolste wat we ooit gedaan hebben!

Om van de schrik te bekomen zijn we gelijk de heerlijkste hamburgers ever gaan eten en het nachtleven op gaan zoeken! Dit hebben we de volgende 4 dagen herhaald! Super leuke tijd in Queenstown gehad en hele leuke mensen ontmoet! Vrijdag besloten we om verder te gaan rijden.

We zijn in Dunedin beland en omdat we nogal brak zijn hebben we besloten om even helemaal niks te doen, dus we hebben een bioscoop opgezocht en gaan lekker hangen!

De nieuwe feiten:

1 Als het olielampje brand ververs je de olie maar het lampje gaat nooit meer uit!

2 Op deze reis gaat er veel stuk of verliezen we van alles dus nieuw aangeschaft: riem, piercing, zaklamp, slippers, rugtas en ga zo maar door. In eeuwige bruikleen: pan, prikweg, camping overnachting. Maar we zijn nog opzoek naar een camping stoel!

3 We merken dat we 4 dagen stappen niet goed meer kunnen handelen (worden we oud?).

4 Als echte backpackers bijten we echt op een houtje ;-) we eten elke dag buiten de deur! (Na 3 weken kunnen we geen pasta of noodles meer zien).

5 Het is duidelijk dat 1 van de 2 een probleem heeft met de weg terug vinden en de ander iets te makkelijk over te halen is. Maar we vullen elkaar lekker aan!

6 De lekkerste hamburgers vind je in Queenstown bij de Furgburger, maar de andere burgers gaan ook niet vervelen.

7 We kunnen nog even genieten van het smakken en slurpen maar het Chineese nieuwjaar is bijna voorbij en zullen we weer in stilte moeten eten.

8 Als we moe zijn kunnen we de hele dag met de slappelach in de auto zitten en alles en iedereen afzeiken en uitlachen.

9 De één voert de operatie uit en de ander desinfecteert de boel.

10 Na een beetje aftasten zijn we nu een heus topteam!

Tot snel kus

• 08 Februari 2014 - 08:44

Teunie:

Hey meiden,

Goed om te horen dat jullieje zo goed vermaken!! En skydiven wat tof!!
    Geniet nog even van en op naar Australië :-)

Liefs Teunie

• 08 Februari 2014 - 09:45

Plona:

Weer een leuk verhaal, en zo te lezen gaat het goed samen.
    de foto,s van de parachute sprong zijn geweldig om te zien.

Dan nu Echt de laatste week in nieuw zeeland.
    Geniet ervan en...zorg dat jullie op tijd op de afgesproken plek zijn haha!!

liefs mam xxx

• 08 Februari 2014 - 13:35

Tante Jo:

Hallo meiden,

Wat een belevenissen, jullie hebben de tijd van je leven.

Geniet er maar van, wij kijken weer uit naar jullie berichten.

Groeten ome Joop en tante Jo.

• 08 Februari 2014 - 18:44

Henk De Rooij :

Zeker een topteam zijn jullie !!! Geweldig leuk om te lezen , blijf genieten wat een belevenis !!!! Groetjes henk xxxx

• 09 Februari 2014 - 20:10

Marcha Griese:

Leuk om te horen en zien dat jullie het zo naar je zin hebben. Geniet maar van deze mooie landen.
    groetjes van Marcha (je zwemvriendin)

• 10 Februari 2014 - 08:59

Annemieke:

Hi meiden!

Zooo echt stoer zeg dat skydiven, had ik denk ik niet gedurfd! Leuke foto's ook weer! Geniet nog van de laatste daagjes in NZ! Ik krijg trouwens geen mailtje meer als er een nieuw verhaal op jullie site staat?!

Dikke kus en we appen! X

• 10 Februari 2014 - 08:59

Annemieke:

Hi meiden!

Dikke kus en we appen! X

• 10 Februari 2014 - 10:26

Margaret (werkt Bij Konijnendijk ):

Hey meiden zo te zien zijn jullie zeker een top team leuk om te horen en te zien wat jullie mee maken het ziet er gezellig en mooi uit.

Stoer hoor skydiven

Nog heel veel plezier....!!!!

• 10 Februari 2014 - 10:32

Rinske:

Lieve Fred en Liset,

Super leuk om te lezen :) heel fijn dat jullie je heerlijk vermaken en zoveel mooie dingen zien en avonturen beleven!! Jullie zijn twee stoere dames hoor, ik zou t bepaalde activiteiten toch echt hebben overgeslagen ;) fijn ook dat t ook op reis tussen jullie goed klikt, al met al lijkt t toch wel erg op een droomvakantie!! Geniet nog even van t mooie New-zealand!! Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik er echt ook een keertje heen moet!!

Dikke knuf! Xx Rinske

• 10 Februari 2014 - 17:57

Sharon:

hoi meiden,

wederom een leuk-stoer verslag!
    blijf genieten van elk moment, niemand kan dat jullie afpakken!

fijne reis verders x

• 11 Februari 2014 - 23:30

Doortje:

Het klinkt zo heerlijk! Fijn dat het zo fijn is.. maar dat kan ook haast niet anders in zo'n gaaf land!
    Liefs Doortje