Laatste week NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu Laatste week NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu

Laatste week NZ

Blijf op de hoogte en volg Fred en Lies

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hello again!

Dit was alweer ons laatste weekje in NZ op het zuidereiland.

De heerlijke romantisch film in Dunedin viel erg in de smaak waarna we het liften hebben opgepakt omdat we de bus hadden gemist naar de camping (de camper stond slaap-klaar op de camping, tevens moet je in de stad parkeergeld betalen dus liften is de beste optie)! Een aardige mini Justin Bieber stopte langs de weg voor de charmante lisette met haar duim omhoog. Tevens toeterde een andere auto met 4 aso-gasten en riep; suck his dick! Lisette stak haar gemanicuurde midelvinger op waarna de gentleman vrienlijk scheeuwde: fuck you little bitch!! Dus bij deze gebruiken we te pas- en te onpas onze nieuwe favoriete uitspraak!

De volgende dag zijn we in het noorden van Dunedin pinquins gaan spotten!

gekleed in een sexy rubber regenjas zijn we in onze limousine (lees:jeep/golfkar met 6 wielen) gesprongen en zijn we off-road pinguins gaan spotten. Tevens zagen we baby zeehonden en een baby zwaluw.

Vervolgens hebben we onze route vervolgd richting Christchuch.

Freddie was die dag behoorlijk ziek waardoor zuster Lisette haar een pilletje toediende. Deze was behoorlijk heftig waardoor Freddie zowat de hele dag buitenwesten was. Lisette nam het roer over en heeft zo'n 6 uur gereden omdat Freddie na haar ontwaken nog steeds niet helemaal helder was. Omdat het al laat was en we moe waren stopte we bij de eerste de beste camping aan de rand van Christchurch. Dit was niet zo'n best idee......

We waren in hillbilly-land (kamper-camping) gestrand! We wisten niet hoe snel we hier de volgende dag

moesten vertrekken. We zijn weer naar Kaikoera gereden omdat we toch echt graag de walvissen wilde zien. We hebben een tour geboekt voor de volgende dag en zijn erna lekker de hotpool ingedoken.

De walvissen waren su-per VET! We hebben er wel 4 gespot! Daarnaast hebben we nog zeehonden en albatrossen gezien. Ennnnnnn een glimp van een dolfijn. Wat een ervaring!

We zijn hierna weer terug naar Christchurch gereden en hebben de camper op een fatsoenlijk top 10 holiday park geparkeerd. Hier zijn we 3 dagen gebleven en hebben we de stad bekeken (weinig te zien, alles afgebroken, winkels in containers en niet al te best weer). In deze stad hebben we het liften wederom opgepakt en hebben we geen enkel kaartje voor de bus hoeven kopen.

We zitten nu op het vliegveld in christchurch te wachten en hebben net ons huis ingeleverd. Helaas wachtte daar nog een onaangename verrassing.... 1 de tolweg die we nog moesten betalen en 2 de eerste dag hebben we helaas 22km te hard gereden....BAGGER! £175.00 lichter.

We gaan zo de lucht in.... Tot in AUS!

Xx ons!

Feiten en foto's volgen nog!

• 14 Februari 2014 - 09:14

Doortje:

Hoi Freddie en Lisette!
    Jullie NZ-reis was gelukkig ook super zo te zien.
    Ben heel benieuwd hoe jullie Australië vinden.. Het zal heerlijk warm zijn vergeleken met NZ :)
    Veel plezier!!!
    X Door

• 14 Februari 2014 - 09:45

Suus:

Hoi meiden!
    Het klinkt echt super allemaal! En die foto's die voorbij komen :D
    Ben blij dat jullie het zo leuk hebben! Heel veel plezier in Australië!
    xxx

• 14 Februari 2014 - 09:54

Einar Been:

Nou Lady's go for down-under!! Zal wel een verschil zijn met NZ. Alleen de temperatuur al!
    De camper zal wel gemist worden door jullie maar ja, je kan niet alles hebben he?
    Ik mag me natuurlijk nergens mee bemoeien maar 'liften' vind ik niet zo'n geweldig idee!!
    Heb het naar jullie zin. Dikke kus.

• 14 Februari 2014 - 18:43

Teunie:

Hoi meiden,

Uiteraard weer een leuk verhaal om te lezen!!
    Geniet in Australië!!

X Teunie

• 15 Februari 2014 - 13:03

Ada Boots:

Meiden,

Goede vlucht en veel plezier in AUS! Groetjes van de hele fitnessclub van Rijndam.

• 15 Februari 2014 - 22:39

Ria Weij:

Hoi meiden, wat leuk om jullie verslag te lezen .
    jullie maken heel wat mee. ik hoop dat jullie n goede reis hebben gehad naar AUS.
    fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. niet meer te hard rijden hoor ,zonde van het geld.
    VEEL PLEZIER MET JULLIE REIS
    XX LIEFS RIA WEIJ

• 17 Februari 2014 - 10:08

Plona:

een wat late reactie...maar hier is tie dan haha!!

Wat een verhaal weer om te lezen.
    Klinkt allemaal weer goed .
    En nu op naar australie ,ben zo benieuwd hoe jullie het daar vinden.

Zal wel lekker warm zijn, geniet ervan maar letten jullie
    wel op dat je OM de bosbranden heen rijdt.

VEEL PLEZIER en een dikke kus mam xxx

• 21 Februari 2014 - 10:22

Wlada :

Lekker bezig jullie 2!
    De snelheidsboete was uiteraard vanwege de traumatische ervaring bij de hillbilly-land, jullie wouden zo snel mogelijk vertrekken logisch!

De foto's zijn ZWAAR VET vooral die van de wasdag :-) en de prachtige natuur!
    En ik trap er niet in hoor foto plaatsen van smothie met suchi ja ja dat was zeker van de buren jullie hadden gewoon bier en hamburgers geef maar toe!

Blijf genieten heb lol het verwerken van alle indrukken kan thuis nog!

LET OP DE SNELHEID lol

Dikke knuffel ENJOY!
    Wlada

• 23 Februari 2014 - 15:37

Anne-marie:

Hoi hoi nou eindelijk een bericht van mij hihih wat hebben jullie leuke dingen mee gemaakt zeg!!
    Super foto hebben jullie gemaakt.
    Nou geniet er nog van de tijd vliegt. Groetjes Anne-Marie

• 25 Februari 2014 - 00:05

Annemieke:

Meiden het is weer hoog tijd voor een nieuw verhaal hier;) We zijn benieuwd naar de eerste verhalen uit Australie! Kuss Xxxx