Down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fred en Lies - WaarBenJij.nu Down under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fred en Lies - WaarBenJij.nu

Down under

Blijf op de hoogte en volg Fred en Lies

01 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hoiiiii!

Daar zijn we weer!

We zijn alweer een tijdje in australie en hebben veel gezien.

We lopen inderdaad een beetje achter met het plaatsten van foto's en verhalen, sorry!

Maar er is hier ook zoveel te doen, we worden teveel afgeleid door het één en ander... ;)

Waar waren we ook alweer gebleven??

Van Christchurch zijn we op Melbourne gevlogen, dit was zo'n 4 uur vliegen. Goed te doen dus! Helaas geen chique vlucht met eten en films maar rustig met ons eigen boek.

Aangekomen op het vliegveld zijn we meteen rond gaan vragen naar een hostel. Dit was nogal een ramp omdat het feest was dat weekend in de stad waardoor alles al vol zat.....

We zijn beland in een vreselijk smerig hostel. Beneden was ook meteen de kroeg dus lekker lawaaierig!

We hebben daar 3 nachten geslapen. Deze dagen hebben we:

- De dierentuin bezocht, waar we onze eerste kangaroe en koala's hebben gezien.

- De gratis city tram genomen voor een kijkje in de stad

- Naar het casino geweest (waar we gewoon $50 hebben gewonnen zonder eigen geld in te zetten ;))

- Veeeeeel geslenterd in de stad

Na deze 3 dagen hebben we een auto (splinternieuwe witte toyota) gehuurd en zijn we de Great Ocean Road over gegaan. Wat wat het daar mooi!! Hier hebben we:

- Prachtige stranden gezien en gezwommen in de zee.

- Tijdens het rijden koala's gespot in de bomen (toch anders dan in de dierentuin).

- 12 apostels bekeken (maar het zijn er maar 7 ;)).

- Menig vuurtoren met een bizar uitzicht gezien.

- Een wild life park bezocht (hier hebben we kangaroe's gevoerd, best griezelig haha)

Na de Great Ocean Road zijn we weer terug gereden naar Melbourne waar we nog 1 nacht sliepen in een ander hostel midden in de stad. We moesten de auto om 10.00 uur inleveren en zijn weer rond gaan lopen in de stad. We zijn wat gaan eten en drinken in de haven en in de avond hebben we gekookt in het hostel. De volgende dag moesten we uitchecken om 10uur maar de bus naar Sydney ging pas om 20.00uur, dit was dus een beetje een wachtdag...

De spullen hebben we in het hostel laten staan en zijn de stad nogmaals in geweest, dit keer met een groepje wat we hadden leren kennen in het hostel wie ook in de avond melbourne gingen verlaten.

We zaten om 20.00uur in de greyhoundbus, Liset had even geregeld dat we beide 2 stoelen hadden. De bus zat helemaal vol maar een brutaal mens heeft de halve wereld haha. 12 uur was het rijden naar sydney. Om 8.00uur kwamen we aan en zijn meteen naar de informatiebalie gegaan. We hadden weer geen hostel geboekt en wederom was hier dit weekend feest....(lees: alles vol). Na veel bellen etc. Was er op 20 min afstand met de trein een hotel waar we nog terecht konden voor 1 nacht. We hadden eerst bij een ander hostel vast 6 nachten geboekt zodat we zeker waren van een kamer. Hup de trein weer in en uiteindelijk rond 3 waren we gesetteld in een mooie kamer met een lekker bed en schone handdoeken. We waren redelijk uitgeput, en dus die nacht snel vertrokken.

We zijn 6 nachten in Sydney gebeleven, hier hebben we:

- De stad bekeken zoals echte toeristen! Het opera house en de sydney harbour bridge etc. etc. gezien.

- De ferry genomen naar Watson bay en Manley beach.

- Het nachtleven hier meegemaakt en veel gedanst.

- Geshopt, geluncht en rondgelopen in de stad.

- De Sydney tower 'beklommen' overdag en in de avond.

- De kapper bezocht, nou ja Liset. Als een prinsesje geheel in de krul kwam ze de zaak uitlopen.

- Bios bezocht.

Vanavond is hier Mardie Gras, voor homo's inclusief parade. We hebben besloten dit te willen meemaken, we zijn erg benieuwd!

Morgen om 7.00uur vertrekt de greyhoundbus naar Byron Bay, dit keer mogen we heerlijk 14 uur in de bus zitten. We hebben deze keer heel slim al een hostel geboekt en worden door een busje opgehaald.

We zullen zo'n week vertoeven in Byron Bay en kijken of we surflessen kunnen nemen.

Dit was in het kort even ons verhaal :)

We hebben nog wat feiten, maar niet veel....

1. Helaas zijn we erachter gekomen dat Australie niet helemaal vol zit met Gerard Butlers...

2. In Australie is het niet altijd 40 graden ;-)

3. De Chinezen hebben niet alleen NZ gevonden maar ook Aus, made in China kan net zo goed betekenen made in Aus!

4. Misschien is een hostel boeken VOOR een busreis van 12uur wel handig zodat we niet voor verrassingen komen te staan.

5. Niet alleen de titel lezen maar ook de rest van de info. Zodat we niet weer bij een film met Zac Efron belanden.

6. Winkelen en backpacken gaat niet samen ;-)

We zitten nu zo op de helft van onze trip.... Nog zo'n 6 weken... Tot snel!

Groetjes van ons!!

• 01 Maart 2014 - 08:13

Bernadette:

Dat klinkt allemaal top! Hoop dat het surfen in byron bay lukt! Ik vond het daar toen helemaal leuk! Heb vooral onthouden dat de surfgolven daar perfect zijn voor beginners en de hippysfeer relaxt is! Maar ja... Dat was 16 jaar geleden.. Ben benieuwd wat jullie de komende 6 weken nog gaan beleven

• 01 Maart 2014 - 08:16

Els:

Klinkt goed meiden! Leuk om weer een stukje te lezen en wat foto's te zien!! Succes met surfen! Geniet er van!

xx

• 01 Maart 2014 - 10:32

Wlada :

Hoi lieverd's!

Zo te lezen kunnen jullie bij terugkomst makkelijk een boek gaan schrijven zo veel indrukken en verhalen, wedden dat het een Bestseller wordt LOL.

Geniet en let op elkaar.

Dikke knuffels

• 01 Maart 2014 - 10:47

Einar:

Nou dames, mooi verslag. Ja aldoende leer je. Een hostel vooraf bespreken lijkt me wel zo relaxt.
    De foto's op FB vond ik geweldig. Ik ben blij dat jullie het zo naar je zin hebt!

Tot snel maar weer.

Einar.

• 01 Maart 2014 - 12:44

Henk :

Hoi meiden ,
    kan me voorstellen dat jullie afgeleid worden haha 2 leuke meiden wow geweldig die mooie verhalen en foto s !!!! Blij dat het zo goed gaat !! Blijf genieten !!!! En Freddie ik wil nog effe zeggen dat het bij de RIS nog nooit zo rustig is geweest grrrr dus kom nog terug he ... groetjes en een kus van henk

• 01 Maart 2014 - 13:07

Teunie:

Hey meiden,

Leuk om weer een verslag te lezen!! Ziet er weer goed uit!!
    Veel plezier met surfen en succes :-)

X Teunie

• 01 Maart 2014 - 18:21

Linda:

De omgeving ziet er geweldig uit! Nog even lekker genieten meiden :)

Xxx Linda

• 01 Maart 2014 - 22:31

Sjanie Sintmaartensdjk:

Wat een geweldig onderweg zijn. Geniet met volle teugen.......... ik kijk weer uit naar jullie surf avonturen. Veel liefs Sjanie

• 02 Maart 2014 - 02:12

Annemieke:

Hi lieve zus,

Goed verhaal hebben jullie weer geschreven, en prachtige foto's! Vooral die met die kangaroes zijn leuk, wel een beetje eng lijkt me. Ik ben blij met dat punt over Gerard Butlers, dat maakt de kans minder groot dat je daar wilt blijven. Goede reis naar Byron Bay, kun je eindelijk gaan surfen zoals je al zo lang wilt! We missen je wel hoor hier, maar we hopen dat je heel erg geniet van alles wat je ziet en meemaakt!

Een hele dikke kus en ik ga nu lekker slapen.

xxxxxxx♡♥♡

• 02 Maart 2014 - 07:53

Peggy:

Hey meiden, wat leuk allemaal weer. Zooooooo jaloers op jullie dat jullie de Great Ocean Road hebben gedaan en The 12 Apostles hebben gezien...ik moet het met een screensaver doen :-( . Heel veel plezier nog in Oz.

• 02 Maart 2014 - 14:10

Plona:

Weer een heel leuk verhaal met prachtige foto,s
    Ben benieuwd hoe de mardy gras was.

Nu op naar het surfers paradijs....
    Met al die mooie surf jongens..wie is trouwens Gerald Butler????
    Of hoor ik dat gewoon te weten ?

Laat ons niet te lang wachten op jullie volgende verhaal he!

Dikke zoen voor allebei xxx

• 04 Maart 2014 - 14:58

Ed Sanders:

Wat een leuk reisverslag meiskes! Ik moest vaak hard op lachen ha ha. Erg goed en humoristisch geschreven. Wow wat een uitzichten daar.. zou er zo willen wonen.

Heel veel plezier nog met de nog komende weken.(Wat gaat het snel hè?)

Gr. Ed (zeurbuur v Freddie)

• 09 Maart 2014 - 14:16

Iris Monster:

Wat gaaf dat je het zo naar je zin hebt, Lisette! Gaat heel snel.

• 10 Maart 2014 - 23:31

Sharon:

hoi meiden,
    nu pas ff tijd gemaakt om jullie verslag te lezen,
    allemaal bekende verhalen wat hoort bij t backpacken ;-)
    heerlijk dat ongerelde, die ervaringen vergeet je nooit meer
    en aldoende leert met steeds beter met de onbekende situaties omgaan

lekker genieten !!