G'day mates! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Fred en Lies - WaarBenJij.nu G'day mates! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Fred en Lies - WaarBenJij.nu

G'day mates!

Blijf op de hoogte en volg Fred en Lies

14 Maart 2014 | Australië, Noosa Heads

G'day mates!

We krijgen steeds vaker de neiging om het bijhouden van het blog te skippen, niet omdat we ons verhaal niet willen delen maar omdat we ons zo vermaken ;).

Maar we zullen nu toch even een update geven over de laatste paar dagen want we zijn alweer een stuk verder dan Sydney.

We waren gebleven bij de avond van Mardie Gras, wat een happening was dat!! We hebben nog nooit zoveel mooie opgedofte 'vrouwen' bij elkaar gezien! We zijn met een groep vanuit het hostel naar de optocht gegaan en daarna met z'n alle naar een nachtclub. Het was een kort nachtje want we moesten de volgende ochtend om 7u in de greyhoundbus zitten naar Byron Bay. We hebben de 14u duurende busreis maar net overleefd...

Rond een uur of 9 in de avond kwamen we aan in het hostel in Byron Bay. We hebben de spullen neergezet en zijn een wijntje gaan drinken op het terras van het hostel. Hier zaten veel mensen te kletsen en zijn we aangeschoven bij Bas en Cas. 2 jongens uit NL, zij waren samen aan het reizen en Rolf had zich bijgevoegd voor een paar dagen. Ook ontmoeten we Lara, meisje uit NL, zij was alleen aan het reizen. We hebben ons de dagen in Byron goed vermaakt met dit gezelschap.

We hebben een dag 2 auto's gehuurd en zijn naar Nimbin gereden. Met 13 man, picknicktas en zwemkleding. Dit was het plaatstelijke drugsdorpje waar het allemaal legaal was. We hebben met zijn alle zitten picknicken en hebben wat rondgelopen in het dorpje. Daarma zijn we doorgereden naar een soort meertje of vijver waar je vanaf een boomstam het water in kon springen of via een lang touw aan de boom het water in kon slingeren van zo'n 10 meter.

We zijn samen van de boomstam afgesprongen waarna ik (Freddie) het niet kon laten om als een Jane het water in te slingeren vanaf die hoogte. 3 jongens hebben de sprong gedaan en ik als enige meisje. Ik kan je vertellen.... Het was zeer stoer maar ook zeer pijnlijk hahaha. Ik klapte verkeerd op het water (lees: op m'n zijkant van mn bovenbeen en heb vervolgens 5 dagen met een blauw en beurs bovenbeen gelopen).

We hebben ook een dag een surfles genomen. Wat was dat cool! We zaten in een groep met 6 meiden en hadden na 3 uur les geen energie meer over! Maaaaaar we hebben beide op het board gestaan, als echte surfchicks!

Na Byron hebben we de bus gepakt naar Surfers Paradise Dit was gelukkig maar zo'n 3 uur in de bus. Lara ging met ons mee die kant op en we sliepen met z'n 3e in hetzelfde hostel. Rolf kwam later ook maar sliep in een ander hostel. We hebben het stadje verkend, op het strand gelegen en zijn een avond op stap geweest.

Na Surfers Pardise hebben we de bus naar Brisbane genomen. Rolf en Lara gingen ook die kant op. In Brisbane zijn we naar Lone Pine gegaan. Dit is een dierenpark, (lees; meer een kinderboerderij) maar hier hadden we de mogenlijkheid om een koala te 'knuffelen'. Nou geloof ons, die beesten knuffelen NIET! Maar het was erg leuk om een koala beet te houden.

Ook was er een lagoon in de stad waar we hebben gelegen op het strand en zijn we nog een middag naar de bios geweest. Soms ben je gewoon erg moe van alle ondernemingen en indrukken en moet je even je rust pakken ;). Wij vinden de bios een goede uitvinding voor zulke momenten.

Na het uitrusten was er natuurlijk weer een gezellig avondje dansen bij en na Brisbane zijn we vertrokken naar Noosa.

We hebben afscheid genomen van Lara en Rolf, zij hadden andere plannen en komen we waarschijnlijk niet meer tegen tijdens onze reis. De avond voor vertrek hebben we nog met z'n 4en gekookt in ons hostel, 2 mega steaks met een heerlijke salade, stokbrood en een lekker rood wijntje.

In Nousa kwamen we Cas en Bas weer tegen. We hebben de dag met hun doorgebracht op het strand en de volgende dag om 13.00u hebben we hun uitgezwaaid want zij hadden een tour van 3 dagen. Dat was waarschijnlijk ook de laatste keer dat we hun tegen komen want ook hun hebben vanaf nu andere plannen.

Vanavond hebben we ons ingeschreven om naar de zonsondergang te kijken. Elke dag vanuit het hostel vertrekt er om 17.50u een busje dus dat wordt een romantisch avondje voor ons samen.

Morgen vertrekken we met de bus om 9.35u naar Rainbow Beach. Hier slapen we 2 nachten en vertrekken we vanaf daar naar Fraser Eiland voor een tour van 3 dagen. We gaan daar met jeeps crossen over het strand en camperen. We zijn zeer benieuwd!

Na ons jeep avontuur zullen we weer eens kijken wanneer we een nieuwe update kunnen geven. We hebben nog een maand...... maar we willen nog helemaal niet naar huis! (eigenlijk nooit meer)!!!

Kusje van ons!

Ps nog wat feiten:

1. Koala's zijn helemaal niet lief en schattig!

2. Alles wordt heel gewoon! Na het zien van de eerste koala's en kangaroe's is het daarna niet spectaculair meer.

3. Als je uit NL komt krijg je automatisch de stempel: drugsdealer.

4. We mogen dan wel wat ouder zijn maar als 19 jarige kunnen we hier best door.

5. Het feit dat de een de weg niet terug kan vinden en de ander makkelijk over te halen is, geldt nog steeds! (Lies heeft Fred al aardig wat keren uit een nare situatie gered en Fred heeft lies al meerdere keren verdwaald opgehaald).

6. De regel wie kookt hoeft niet af te wassen geldt ook hier!

7. We hebben de liefde bij elkaar gevonden en zijn al zo'n 6x met elkaar getrouwd, maar zoals in elk huwelijk is het soms geven en nemen.

8. De reis veranderd je wel degelijk, Lies kan ineens haar gevoelens tonen en Fred kan de confrontatie aangaan.

9. Op reis willen we alles zien, delen, meemaken en erbij zijn maar ook wij zijn soms uitgeput wat juist de meest hillarische momenten oplevert.

10. Soms hebben we behoefte aan een knuffel, een massage of een hand door je haar, en dat doen we met liefde bij elkaar!

• 14 Maart 2014 - 09:46

Plona:

hoi meiden
    Ik snap dat jullie je tijd goed willen besteden ,maar het is toch wel weer leuk om
    een verhaal te lezen.

Het klinkt allemaal heel goed en leuk, en het zal idd wel vreemd voor jullie zijn
    als het allemaal weer over is maar.....3 mnd vind ik toch lang genoeg hoor!!!

Ik zal het ook weer fijn vinden als het 16 april is hoor.
    tegen die tijd is het hier natuuuurlijk ook prachtig weer (hopen we)

Nog j
    heel veel plezier doe voorzichtig he!
    dikke kus mam

• 14 Maart 2014 - 09:53

Teunie:

Hoi meiden,

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen, jullie vermaken je nog steeds prima!!
    Veel plezier de komende dagen met jullie avonturen :-)

Have fun
    X Teunie

• 14 Maart 2014 - 10:47

Wlada:

Wauuuuuuuuuuuuuuuuuuaw

Goed bezig jullie 2!
    Soulsearching is er niets bij!

Moet niet veel gekker worden of jullie komen beiden zwaar volwassen terug!

Geniet ik tel alvast wel af!
    Kan niet wachten

Knuffels
    Wlada

• 14 Maart 2014 - 12:06

Ada:

Geniet van de resterende tijd, zal wel lukken zo te zien

Groetjes Ada en Bep

• 14 Maart 2014 - 12:56

Einar:

Prachtige verslag, Dames!! Moet erg lachen om 'de feiten op een rijtje', komisch!
    Dat je een drugdealer bent als je uit NL komt vind ik ook zo'n mooie!!!
    Leuk dat jullie gezellige mensen ontmoeten en daar dan een paar dagen mee optrekken.
    Hoe zit het met de Aboriginals? Al kennis gemaakt?

Kus voor beiden.

Einar

• 16 Maart 2014 - 11:47

Henk:

Hoi Meiden,

Wat een prachtig stel zijn jullie !!! zo leuk om te lezen die verhalen en die fotos bewijzen hoe heerlijk jullie het hebben !!!! blijf genieten meiden !!!! kussssssssss Henk

• 19 Maart 2014 - 08:43

Nico En Paula :

Hallo Dames
    Leuk om jullie verhalen en foto's te zien. Freddie zal wel denken nu pas een berichtje , maar ja soms is het even nodig. Jopie is gisteren overleden dacht moet het toch even schrijven . Het is dubbel maar ben er wel blij mee hoeft ze niet meer te lijden. En nu weer wat vrolijks . Wij wensen jullie nog een fijne tijd geniet er van ( dat lukt best ).
    Groetjes
    Paula en Nico