De eerste kiwi contacten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu De eerste kiwi contacten - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Fred en Lies - WaarBenJij.nu

De eerste kiwi contacten

Blijf op de hoogte en volg Fred en Lies

19 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

We vermaken ons prima!

Na de laatste uurtjes vliegen vanuit hong kong zijn we opgehaald van ht vliegveld door de eigenaar van het hostel waar we onze eerste nacht door hebben gebracht.

We waren gesloopt en hadden veel last van de jetlag en zijn in de middag beide in slaap gevalen.

We lagen vroeg in bed en waren daardoor ook om 06.00uur klaar wakker.

Om 09.00uur heeft de taxi ons opgehaald en bij de camperverhuur afgezet.

Na een rondleiding mochten we de camper meenemen en kroop lisette achter het stuur.

ons plan was om richting Whangarei (richting het noorden) te rijden.

We besloten ergens te tanken en boodschappen te doen waarna we de route een beetje kwijt waren.

Halverwege kwamen we een bord van een camping tegen en besloten hier te slapen.

We hebben lekker met een biertje op het strand gezeten waarna we in de keuken van de camping pasta hebben gemaakt. Tevens was hier wifi en hebben we even contact met thuis gehad.

De volgende ochtend waren we om 10uur weer vertrokken richting the bay of islands. Aram (kennis van freddie) zou de volgende dag in Russel zijn. We besloten de ferry te nemen en een camping te zoeken. Dit was echter niet gemakkelijk. We vonden een camping in Whangaruru. Een super mooie plek aan het strand. Hier waren enkel wat koude douches en verder natuur.

We hebben onze wandelschoenen aangetrokken en zijn de buurt gaan verkennen.

Bij de camper hebben we voor het eerst op ons gasstelletje gekookt (noodles) en een lekker wijntje gedronken. In de avond hebben we nog een spelletje skipbo gespeeld.

De volgende dag zijn we rond half 1 vertrokken.we hadden geen beschikking over internet dus konden we geen contact krijgen met aram, helaas. We hebben onze route voortgezet richting het noorden. Halverwege bij Te Paki kwamen we de grootste zandbergen tegen waar we konden zandsurfen. we hebben onze onesie aangetrokken en zijn gaan surfen.

Na een uurtje zijn we verder gereden naar Cape Reinga. Dit was ons eerste echte wauw-momentje!

Bizar mooi was dit uitzicht. Rotsen, bergen en strand en een super blauwe zee. We hebben hier een stuk gewandeld, van het uitzicht genoten en mooie fotosgemaakt.

In de buurt hebben we een camping gevonden wederom aan het strand. Hier was het erg winderig maar wel super mooi.

De volgende ochtend zijn we om 10 uur vertrokken. Lisette kent een vriendin uit NL die op dit moment werkt in Russel. Na contact met haar te hebben gehsd konden we bij haar terecht. Rond een uur of 6 daar aagekomen te zijn hebben we d camper geparkeerd en zijn we naar de kroeg gegaan waar Lisette (ook zij heet Lisette) was bij een miss Russel 2014 verkiezing (travestietenshow).

We hebben een drankje gedaan en erg gelachen om de 'mannen'. Daarna zijn we met z'n 3e wat gaan eten.

Na het eten zijn we de kroeg nog in gegaan en hebben een leuke avond gehad.

in de ochtend hadden we het hele huis ter beschikking van greaham waar lisette bij inwoond. We hebben lekker gedoucht ontbeten op zijn mega terras met uitzicht over Russel en de zee.

Ons plan was om richting Rotorua te rijden n zo gastvrij als iedereen hier is besloot greaham zijn zus te bellen waar wij op onze route konden overnachten. Rond 21.00uur kwamen we aan op een schritterend landhuis. De zus van Greaham heeft een lekkere maaltijd voor ons klaargemaakt en we hebben zitten kletsen met het echtpaar.

We kregen heerlijke edden aangewezen en mogen ook hier van heel het huis gebruik maken. echt bizar hoe gastvrij mensen hier zijn.

We zijn van plan om deze dagen richting Rotorua te rijden om de geizets en de mudpools te zien. Waarna we naar taupo willen rijden voor de skydive.

We zullen een nieuwe update plaatsen als er wifi is (wat hier niet vanzelfsprekend is, maar we doen ons best)

We genieten enorm van het mooie weer en de natuur tot snel!! Xx

• 20 Januari 2014 - 07:07

Plona:

hoi meiden
    Wat klinkt dat allemaal super.
    En wat heerlijk voor jullie dat de mensen daar zo gastvrij zijn.
    Dan kunnen jullie je eens lekker laten verwennen tussendoor.

hoop dat jullie het ook samen leuk hebben.
    Blijf schrijven...dan blijf ik het lezen haha
    veel liefs mam
    kus voor allebei xx

• 20 Januari 2014 - 07:32

Ilona:

Ha meid! Eindelijk een verhaal! Wat gaaf allemaal :) heel herkenbaar! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Enne te gek dat je gaat skydiven!!!!

Xxx ilona

• 20 Januari 2014 - 08:23

Suus:

Fijn om te horen dat jullie t zo leuk hebben!!
    En leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier!
    Liefs x Suus

• 20 Januari 2014 - 09:26

Wlada:

Goed Bezig Lady's!

Foto's????

Dikke knuffel vanuit Nederland
    (je weet wel dat klein kikkerlandje waar het regent en men naar het lezen van all jullie zonnige avontuurtjes helemaal niet groen van jaloezie aanslaat LOL)
    O,ja Lisette ik kwam postbode Simon nog tegen je krijgt de groeten!

Wlada & Alexander

• 20 Januari 2014 - 09:26

Teunie:

Klinkt super allemaal!! Druk schema als ik zo lees, maar dat moet natuurlijk ook wel.
    Geniet ervan!! Tot het volgende verhaal :-)

X Teunie

• 20 Januari 2014 - 11:01

Einar Been:

Mooi verslag! Fijn dat jullie het zo goed hebben. Einar.

• 20 Januari 2014 - 12:02

Rinske:

Klinkt super meiden! Rotorue schijnt erg indrukwekkend te zijn, dus zeker naar toe gaan! Lekker genieten Fred en Lies! xx

• 20 Januari 2014 - 15:05

Ria Weij [ Collega Van Lisette Dr Moeder]:

Hey lisette [meiden] , hoe gaat het met jullie. ik heb net jullie verslag gelezen, wat geweldig zeg wat jullie beleven.
    ik heb net met je moeder aan de telefoon gehangen lisette, en gelijk de site gevraagd.
    lisette ik ben ook weer oma geworden, Saskia heeft n dochter ze heet Sophie.
    ik hoop dat jullie n hele mooie tijd hebben, geniet ervan .
    ik blijf jullie volgen xxxxxxxxxxxxxxxx Ria.

• 20 Januari 2014 - 15:28

Margaret (werkt Bij Konijnendijk ):

Hey Fred & Lies wat een leuk verslag en wat hebben jullie het druk of lijkt dat maar zo...?

Nog heel veel plezier zo te lezen komt dat helemaal goed.

Groetjes Margaret

• 20 Januari 2014 - 15:31

Margaret (werkt Bij Konijnendijk ):

Meiden zijn jullie een fototoestel vergeten mee te nemen..????

• 20 Januari 2014 - 16:57

Ada Van De Fitness:

Hoi meisjes, fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. We hebben het nog over fredenlies gehad, afgelopen woensdagavond op Rijndam. Van iedereen de groetjes en geniet ervan!

Groetjes Ada

• 20 Januari 2014 - 19:26

Bernadette:

Dat klinkt heeeeelemaal goed! Leuk om het verslag te lezen!!
    x geniet lekker x Bernadette

• 20 Januari 2014 - 20:11

Jolanda Geleijnse:

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Super! Liefs x

• 20 Januari 2014 - 20:40

Annemieke:

Hee meiden,

Super leuk om jullie verhaal te lezen! Wat hebben jullie in een week tijd al veel gezien en gedaan! Super mooie foto's op Facebook! Echt leuk dat jullie bij kennissen hebben kunnen slapen, dat slaapt vast beter dan in de camper! Enne, ff serieus, jullie gaan toch niet echt skydiven mag ik hopen?!?!? Hier gaat alles goed!

Heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal en foto's!
    Een hele dikke kus X

• 22 Januari 2014 - 21:14

Cees En Anneke:

Hoi Lisett,

Heb je verslag tot nu toe gelezen fijn dat jullie het zo naar je zin hebben
    En leuk dat de mensen zo gastvrij zijn.wij wensen jullie nog veel mooie momenten en ervaringen blijf je volgen.

Liefs an en Cees XX